національно патріотичне виховання національно патріотичне виховання

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе,що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.

(В. О. Сухомлинський)

"Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього.Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани.”М. Рильський

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Указ Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки"

Указ Президента України від 12.06.2015 № 334/2015 "Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді"

Указ Президента України від 13.11.2014 №872 "Про День Гідності та Свободи"

Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 "Про День Соборності України"

Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 "Про День захисника України"

Указ Президента України від 12.06.2015 №344/215 "Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді"


Наказ МОН України від 25.11. 2015 № 1219 "Про проведення у 2015/2016 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)


Лист МОН України від 25.07.2016 №1/9-396 "Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах"


Лист МОН УКРАЇНИ від 08.05.2015 № 1/9-235 " Щодо відвідування музеїв та навчально-тематичних екскурсій"

ВІДЕОРОЛИКИ

"Засурмили край села"

"Поетичні акварелі - добірка громадянської лірики"

"Моя країна - Україна"

"Моя україна - моя Батьківщина"

"Народні символи України"

"Символи України"

Всеукраїнський проект "Це наше - і це твоє!"

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ

"Україно ,ми твоя надія"

"Веселий гопачок"

Організація роботи з питань патріотичного виховання

Участь у Міжнародному флешмобі #Global Shevchenko

Конкурс юних філологів присвячений Дню рідної мови

Участь у Міжнародному флешмобі до Дня соборності України #United Ukraine

Відеогазета до Дня соборності України " У серці з Україною"

Літературно-музична композиція " Україна гідна свободи" (участь у районному фестивалі-конкурсі "Веселковий гурт")

Відеогазета до Дня писемності та мови "Мова наша солов'їна"

І етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Джура"

Акція "Молитва за мир в Україні"

Конкурс малюнка на асфальті до Дня миру "Нам потрібне мирне небо..

Сценарії виховних справ

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ "ТЕРНИСТИЙ ШЛЯХ ДО СОБОРНОСТІ " (до Дня Соборності України )

УРОК МУЖНОСТІ "МОЖНА ВСЕ НА СВІТІ ВИБИРАТИ СИНУ,,,"

СЦЕНАРІЙ СВЯТА "КОЗАЦЬКА ДЕРЖАВА- НАША ГОРДІСТЬ І СЛАВА"(до Дня захисника України)

СЦЕНАРІЙ СВЯТА "МУЖАЙ ПРЕКРАСНА НАША МОВО"(до Дня писемності та мови)

Заходи щодо реалізації концепції національно - патріотичного виховання дітей і молоді.

1. Переглянути усі навчальні програми початкової школи щодо розширення можливостей формування в учнів патріотичних почуттів, толерантного ставлення до інших народів, які проживають в Україні 2017-2018р. Дирекція школи
2. Розробити та здійснювати: · творчі завдання з національно-патріотичної тематики, конкурси; · тематичні виставки дитячої творчості; · міні-проекти за участю батьків: світ професій, сімейні династії, захисники вітчизни у моїй родині; · шкільні та родинні екологічні проекти Щорічно Кл.керівники 1-9 класів, вихователі ГПД
3. Класним керівникам 1-4 класів та вихователям ГПД у виховні плани ввести теми: · мій родовід; · моя сім’я в історії рідного міста/села; · моє місто/село в історії моєї країни; · національні традиції; · народні промисли; · національні герої; · моя Батьківщина – Україна (державні символи, державні свята): · Україна на карті світу Щорічно Кл.керівники 1-9 класів, вихователі ГПД
4. Практикувати проведення виховних годин у формі: · зустрічей з волонтерами, учасниками АТО; · постановок українських народних та сучасних казок; · майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії Постійно Кл.керівники 1-9 класів, вихователі ГПД, педагог-організатор
5. Організувати роботу волонтерських загонів,забезпечити відвідування сімей ветеранів та учасників війни,одиноких громадян,які потребують допомоги. Вересень 2017р. Учнівський комітет
6. Впровадити виховні проекти: · «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо» (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів); · «Я і моя родина – казковий дивосвіт» (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів); · «Моя маленька батьківщина» (презентація виставки творчих робіт дітей та батьків за творами українських дитячих письменників) Вересень 2017 р. Вересень 2017 р. Вересень 2017 р. Кл.керівники 1-9 класів, вихователі ГПД, педагог-організатор
7. Проводити конкурси малюнків, оберегів, організовувати написання листів бійцям АТО Постійно Кл.керівники 1-9 класів, педагог-організатор
8. Створити куточки,експозиції,фотовиставки,присвячені учасникам АТО,які виступили на захист незалежності та територіальної цілісності України Грудень 2015,2016, 2017, 2018,2019 ЗДНВР
9. Прищеплювати любов до української мови через спеціально організовані уроки: «Свято рідної мови», «Мужай, прекрасна наша мово», «Шевченківське слово» Постійно Кл.керівники 1-9 класів, педагог-організатор
10. Використовувати на заняттях фізичної культури українські народні ігри, зокрема, «Високий дуб», «Чаклун», «Хлібчик» та ін. Постійно Вч. початкових класів
11. Проводити цикл бесід, спрямованих на розкриття традицій української культури, ознайомлення дітей з фольклором (традиції, ігри та ін.) Постійно Кл.керівники 1-9 класів
12. Проводити конкурси дитячої зображувальної творчості «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна», «Планета дружби» Постійно Вч. образотворчого мистецтва
13. Розробити та апробувати тренінгові програми для учнів 9 класів: · з підвищення рівня політико-правові свідомості «Я і моє право»; · з формування навичок самоорганізації «Самі будуємо своє життя у рідній країні»; · програми проведення класних виховних годин у формі особистісно-рольових ігор: «Комітет з розвитку громадянського суспільства», «Політична карусель», «Громадяни і політики» 2017-2018рр. Вч. правознавства, практичний психолог
14. Налагодити системну екскурсійну діяльність дітей та учнівської молоді, відвідування визначних історичних місць та ознайомлення з пам’ятками української історії та культури. 2017-2018рр. Кл.керівники 5-9 класів, педагог-організатор
15. Провести акції (збір коштів для забезпечення потреб військовослужбовців) (1-9 кл.): акція «Захиснику України-наша підтримка і повага»; акція «Новорічний подарунок захиснику»; акція «Великодній кошик»; Всеукраїнська акція зі збору пластикових кришочок-закруток для протезування воїнів АТО. Вересень Грудень Квітень Постійно Кл.керівники 1-9 класів, педагог-організатор
16. Скоординувати програми національно-патріотичного виховання дітей і молоді з програмою відродження краєзнавчого руху, які акумулюють надбання країни на місцевому рівні IV квартал 2017 р. Дирекція
17. Організувати і провести всеукраїнську туристсько-краєзнавчу експедицію «Моя Батьківщина – Україна» IV квартал 2017 р. – І квартал 2018 р. Керівники гуртків, педагог-організатор
18. Забезпечити проведення Всеукраїнських організаційно-масових заходів патріотичного спрямування за такими напрямами: - еколого-натуралістичний: · Всеукраїнський фестиваль «Українська паляниця»; · Всеукраїнський фестиваль «Україна - сад» (1-9 кл.); · Всеукраїнський конкурс з квітникарства і ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (1-9кл.). · Всеукраїнський юнацький фестиваль «В об’єктиві натураліста» (8-9кл.); - дослідницько-експериментальний: · Всеукраїнська науково-технічна виставка-конкурс молодіжних інноваційних проектів «Майбутнє України» (8-9 кл.); - науково-технічний: · Всеукраїнська виставка-конкурс науково-технічної творчості «наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (1-9 кл.); - художньо-естетичний: · Всеукраїнський пленер з ужиткового мистецтва «таланти твої, Україно!» (5-11 кл.); · Всеукраїнська виставка-конкурс декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (5-9 кл.); - туристсько-краєзнавчий: · Всеукраїнська краєзнавча конференція учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очима сучасників» (8-9 кл., студенти); · Всеукраїнська історико -краєзнавча конференція учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій народ…» (8-9 кл.); · Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» (8-9 кл.); · Всеукраїнський конкурс туристсько-краєзнавчих експедицій «Мій рідний край» (8-9 кл., студенти); · Всеукраїнський збір лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів України (8-9 кл.) Постійно Керівники гуртків, педагог-організатор
ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ
1. Розпочинати навчальний рік Уроком мужності і милосердя під девізом «Борімося – поборемо!», залучивши до його проведення учасників бойових дій на Сході країни, представників волонтерських організацій, ветеранів минулих воєн, дисидентського руху, активних учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні та полеглих бійців АТО Щорічно 1 вересня Класні керівники 1-9 кл.
2. Провести з дітьми та учнівською молоддю на рівні школи: безстрокових акцій «Ми разом», спрямованих на допомогу пораненим військовим (1-9 кл.); благодійної акції «З вірою в серці», спрямованої на підтримку захисників нашої країни, їхніх дітей та родин, медичних працівників і волонтерів, які працюють в зоні АТО (1-9 кл., ); мітингу-реквієму на вшанування Героїв Небесної Сотні (1-9 кл.); зустрічей з воїнами-учасниками АТО «В родинному колі» (1-9 кл.) Постійно Класні керівники 1-9 кл.
3. Залучати учнів до участі у «Вахті пам'яті Небесної сотні» Постійно Класні керівники 1-9 кл.
4. Проводити тематичні заходи, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України: · до утворення Української Повстанської Армії (14.10.1942 р.); · до дня Соборності України; · до святкування дня Гідності та Свободи Щорічно – 14.10 22.01 22.11 Класні керівники 1-9 кл., педагог-організатор
5. Забезпечити організацію перегляду та обговорення учнями і студентами вітчизняних художніх і документальних фільмів: · «Між Гітлером і Сталіним. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький; · «Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський; · «Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов; · «ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко; · «УПА. Третя сила», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко, Віталій Загоруйко; · «1377 спалених заживо», 2009 рік, авт. – Іван Кравчишин; · «Поводир», 2014 рік, авт. – О.Г.Санін тощо Постійно Класні керівники 1-9 кл., педагог-організатор
6. Проводити раз на рік фестивалі патріотичної пісні; святкування Дня Примирення, Дня Збройних Сил України, Дня призовника, захисника Вітчизни, відзначення дня пам'яті Героїв Крут Постійно Вч. музичного мистецтва, педагог-організатор
7. Зосереджувати роботу на змаганнях з військово-прикладних видів спорту, участі у військово-патріотичній грі «Сокіл»» («Джура») Постійно Кл. керівники 1-9 кл., педагог-організатор, вч. фіз. вих., вч. географії
Дитячі та юнацькі організації різного спрямування
1. Впровадити військово-патріотичну виховну систему «Джура» із залученням ігрових форм: - всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Котигорошко» молодшої вікової групи - всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Джура» середньої вікової групи - всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Сокіл» старшої вікової групи Всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль школярів України «Козацький гарт» Постійно Кл. керівники 1-9 кл., педагог-організатор, вч. фіз. вих., вч. географії
2. Розробити план заходів з відзначення у 2017 році 105-тої річниці пластового руху в Україні та у 2019 році – 30-тої річниці відновлення діяльності Пласту в Україні ІІ квартал 2018р. Педагог-організатор
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
1. Організувати за участю учнів в соціальних мережах національно-патріотичних сторінок «Моє село», «Мій рідний край» 2017р.-2019р. Вч. історії, вч. інформатики
2. Готувати персональні книжкові виставки, присвячені творчості видатних українських інтелектуалів і політичних діячів, які спричинилися до організації боротьби за незалежність, становлення і розвиток української державності. Постійно Бібліотекар
НАУКОВЕ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Навчально-методичні ресурси (монографії, підручники, навчальні посібники, методичні матеріали)
1. Проводити майстер-класи, круглі столи із залученням фахівців-розробників змісту національно-патріотичного виховання, культури, громадських організацій з метою покращення якості проведення позашкільних та позааудиторних виховних заходів класними керівниками, вчителями, шкільною адміністрацією Постійно Дирекція школи
2. Організувати і провести круглий стіл із запрошенням психологів та соціальних педагогів закладів освіти щодо розробки та впровадження ефективних моделей національно-патріотичного виховання сучасної молоді Грудень 2017р. Дирекція школи
3. Провести круглий стіл на тему «Питання громадянського виховання у документальному кіноциклі «Революція гідності» 2017 р. Вч. історії
4. Провести круглий стіл «Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій як чинник національного виховання дітей та молоді» Жовтень 2017р. Практичний психолог
5. Провести круглий стіл «Виховання громадянина-патріота: сучасний український вимір» 2017 р. Директор школи
6. Організовувати та проводити відкриті уроки з метою виховання національної самосвідомості учнів . Постійно Вчителі предметники
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЗА УЧАСТЮ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
Масові виховні заходи та тренінги, семінари за участю громадських організацій
1. Проводити тренінги, семінари, вишколи організаторів патріотично-виховної роботи в системі освіти і в громадському секторі постійно Дирекція школи
2. Проводити Всеукраїнський фестиваль мистецтв «Сурми звитяги» щорічно Вч. музичного мистецтва, педагог-організатор
3. Розробити положення і проводити щорічно Форум українських патріотичних справ «Ми –Українці!» Від 14 жовтня 2015р. щорічно Вч. історії
4. Проводити Всеукраїнські змагання зі спортивного туризму (пішохідного) «Стежками Героїв» щорічно Вч. географії, педагог-організатор, вч.фіз.вих.
5. Всеукраїнських юнацьких змагань із спортивного туризму «Осінній рейд» щорічно Вч. географії, педагог-організатор, вч.фіз.вИХ.

Народні символи України:

національно патріотичне вихованнянаціонально патріотичне виховання національно патріотичне виховання

національно патріотичне виховання

Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, головною метою якого є набуття молодими громадянами 14-35 річного віку соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури. Здійснення системного національно-патріотичного виховання є однією з головних складових національної безпеки України. Національно-патріотичне виховання формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту. Національно-патріотичне виховання включає в себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує всі сторони життя: соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, науку, історію, державу, право.Завдання національно-патріотичного виховання:- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; - виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки — Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь; - сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу; - формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації; - формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини; - відновлення і вшанування національної пам'яті; - утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки. Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності; - формування психологічної та фізичної готовності, молоді, до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби; - відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді; - забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами; - консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання; - сприяння діяльності установ, навчальних закладів, організацій, клубів та осередків громадської активності, спрямованих на патріотичне виховання молоді; - підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини; - створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави; - сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров'я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості; - виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності; - створення умов для посилення патріотичної спрямованості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації при висвітленні подій та явищ суспільного життя; - реалізація індивідуального підходу до особистості та виховання. В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться виховні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо. Традиційним стало проведення святкувань Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, Дня Захисника Вітчизни, Дня української письменності, відзначення Дня міста, змагань «Козацькі забави». В рамках святкування цих знаменних дат було проведено: - виховні години в усіх класах; - зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни і учасниками бойових дій; - зустрічі з членами громадської організації
/Files/images/895254578.gif

Пріоритетний напрямок роботи школи:

ГРОМАДЯНСЬКО - ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Патріотизм(від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Мабуть, ні. І якщо в суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе до бездержавності і ще гіршого життя...
національно патріотичне виховання

Девіз
Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,
Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,
Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,
Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.
національно патріотичне виховання
МОДЕЛЬ ПАТРІОТА
національно патріотичне виховання

АНКЕТУВАННЯ

Чи любите Ви свою країну?
– так– важко відповісти – ні

Чи пишаєтесь Ви тим, що є громадянином України?

- так - важко відповісти- ні

Чи знаєте Ви історію свого рідного міста, села?

– так– важко відповісти– ні

Чи дотримується Ваша родина звичаїв татрадицій нашого народу?

– так– важко відповісти – ні

Чи поважаєте Ви українську мову?

– так – важко відповісти– ні

Чи спілкуєтесь Ви українською мовою?

– так – важко відповісти– ні

Чи потрібна Україні друга державна мова?

– так – важко відповісти– ні

Чи вважаєте Ви службу в армії обов’язком громадянина України?

– так – важко відповісти – ні

Чи читаєте Ви художню літературу рідноюмовою?

– так – важко відповісти – ні

Чи вважаєте Ви себе патріотом України?

– так – важко відповісти– ні
/Files/images/item18.gif

21 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ

/Files/images/den_sobornost_ukrani/IMG_20151123_115902.jpg /Files/images/den_sobornost_ukrani/IMG_20151123_115848.jpg

/Files/images/den_sobornost_ukrani/IMG_20151123_113052.jpg/Files/images/den_sobornost_ukrani/IMG_20151123_114840.jpg

/Files/images/den_sobornost_ukrani/_vwb-MAZZoM.jpg /Files/images/IMG_20151123_115740.jpg

УКРАЇНА - ЦЕ НА ВСЕ ЖИТТЯ!

УКРАЇНА - ПОНАД УСЕ!


УРОК МУЖНОСТІ "БОРІМОСЯ - ПОБОРЕМО!" ЗАВАНТАЖИТИ

9 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ

О мово рідна, дивовижна пісне,

Звучиш ще з давніх тих тяжких часів,

А скільки мук ти витерпіла різних,

Та все ж народ тебе звеличити зумів.

День української писемності та мови

Мужай ,прекрасна наша мово!

СЦЕНАРІЙ СВЯТА "МУЖАЙ, ПРЕКРАСНА НАША МОВО!"ЗАВАНТАЖИТИ

Кiлькiсть переглядiв: 281

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.