Концепція національно-патріотичного виховання в системі виховної роботи Широківського НВК

/Files/images/vokalniy_gurtok/images.jpg

Доповідь на тему: « Багатовекторність Концепції національно-патріотичного виховання учнівської молоді як фактор розвитку правових цінностей зростаючого покоління. Втілення Концепції у виховний процес НВК у І семестрі та у планах виховання на ІІ семестр» (Підготувала керівник МО Галас Т.М. )

ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ: "БАГАТОВЕКТОРНІСТЬ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ"

/Files/images/vokalniy_gurtok/trizub-kalyna-dark.jpg

РОЗРОБКИ ПЕРШИХ УРОКІВ 2016-2017 н.р. "УКРАЇНА - НЕЗАЛЕЖНА ДЕРЖАВА"(до 25- річниці незалежності України)

Метою проведення яких було виховання в учнів патріотичних почуттів та гордості за те, що вони є громадянами незалежної держави- України.

"МІЙ СОНЯЧНИЙ ДІМ - МОЯ УКРАЇНА"(розробка першого уроку - класний керівник 5 класу Вейбер Л.І.)

"ВІД ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ДО НОВОЇ УКРАЇНИ" (розробка першого уроку- класний керівник 6 класу Феєр Л.В.)

ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ "ЩОБ У СЕРЦІ ЖИЛА УКРАЇНА "

"ЩОБ У СЕРЦІ ЖИЛА УКРАЇНА"(розробка першого уроку-класний керівник 9 класу Галас Т.М.)

/Files/images/vokalniy_gurtok/65810_20150329083025_0537_250x250.jpg

ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ

Для перегляду відео необхідно встановити останню версію Adobe Flash Player.

Ділова гра з елементами тренінгу

«Визначення конструктивних шляхів взаємодії з девіантними учнями».

Дитина, яка нічим не заявляє про свою індивідуальність, нічим не цікавиться,нікого не непокоїть, нікому незавдає ніякихтурбот і прикрощів, найважча дитина.

В. Сухомлинський

Мета:поглиблення знань педагогів про психологічні особливості девіантних проявів учнів, відпрацювання психолого-педагогічних мето­дів і прийомів покрашення взаємин педагога з важковиховуваним учнем, із дитячим колективом, ознайо­млення учасників із ефективними шляхами вирішення проблеми, проведення пропаганди психологічних знань серед педагогів.

Завдання:

- допомогти в організації роботи з важковиховуваними учнями;

- сформувати вміння групової взаємодії;

- спонукати до професійного самовдосконален­ня та самоосвіти.

Обладнання:предмети, що символізують «пухнастиків» і «колючок», листочки-очікування, два аркуші А4 для малювання портретів учня, плакати «Квітка успіху», характеристики учня (на А4), стікери у формі пелюсток, сліди людини, фломастери, картки двох кольорів різ­ної форми із зображенням різних малюнків, пластикові стаканчики за кількістю учасників, слайди-презентація, мультимедійний проектор, психотехнічні вправи для кожного учасника.

Хід заняття

Вправа «Пухнастими і колючки»(5 хв.)

Ведучий на підносі пропонує учасникам на вибір два предмети. Учасники повинні обрати предмет, що символізує «пухнастика» або «колючку», в залежності від того, який настрій є домінуючим і аргументувати свою відповідь.

Вправа «Очікування»(5 хв.)

На листочку написати свої очікування від заняття, розповісти про них
Інформаційне повідомлення «Девіантна поведінка»(5 хв.)
Ведучий з використанням слайдів коротко окреслює суть поняття «девіантна поведінка», її види, прояви

Вправа «Реальний та ідеальний портрет»(15 хв.)

«Пропоную Вам досить проблемну вправу, яка допоможе узагальнити ваші думки про те, як можна впливати на девіантного учня »
Учасники гри об'єднуються у дві групи. Кожна ­група отримує характеристику учня (одна – реальну, друга - ідеальну), а також ватман і маркери.
Ведучий формулює таке завдання: «На ватманах намалювати реальний та ідеальний портрет цього учня, тобто яким він є і яким він міг би бути, якби його належно виховували» . Поки 3-4 учасники, по одному від кожної підгрупи, малюють портрети, у цей час кожна підгрупа розробляє свій перелік мето­дів, які можуть бути застосовані у виховній роботі, а потім кожний метод записують на стікерові у формі сліду людини.
Групи презентують свої напрацювання, приклеюючи сліди з методами роботи на плакаті, з намальованими реаль­ним та ідеальним портретами учня (між портретами ніби шлях від реального до ідеального). Щоб повно­цінно могли висловитися всі члени групи, кожен метод пропонують по черзі, намагаючись не повто­рювати один одного.

Міні-тест «Чоловічок» (5 хв.)

Інструкція.З трьох фігурок — коло, трикутник, квадрат — зобразіть чоловічка (тіло, руки, ноги). Кількість фігур у чоловічку необмежена. Після виконання малюнка підраховують і визначають, які риси характеру переважа­ють.
Результати:
· квадрат асоціюється з наполегливістю, твердістю в позитиві, та у впертості і нав’язливості в негативі;
· трикутник пов'язують із цілеспрямованістю, поривчастістю, здатністю захопитися ідеєю, на­полегливістю в досягненні мети з позитивного боку, але може бути і негативний бік – фанатизм, зацикленість, асоціальні прояви, відсутність чіткої грані між поняттями «добре» і «погано»
· колоозначає чутливість, емоційність, здатність сприйма­ти проблеми іншої людини і водночас в негативі схиль­ність до тривожності, замкнутості, вразливості.

Вправа «Квітка успіху» (10 хв.)

Ведучий пропонує учасникам поділитися власними прийомами покращення дисципліни у класі, створити свою квітку успіху (з пелюсток, на яких записані прийоми)

Вправа «Подарунок» (5 хв.)

«Я зараз зроблю вам усім пода­рунки (даються зім'яті стаканчики).
Що не подобається? На жаль, часто буває так, що життя нам підносить неприємні подарунки? Думаю, наявність девіантної дитини в класі для кожного класного керівника – не зовсім приємний подарунок. А якщо таких учнів декілька – іноді навіть опускаються руки. Проте, перед вами стоїть обов’язок класного керівника не лише не опускати рук, а систематично здійснювати виховний вплив на таку дитину, навіть якщо вона вважається майже невиправною. Візьміть стаканчики і спробуйте не ви­пускаючи їх з рук якось полагодити, виправити(учасники виконують завдання). Як бачите, частково це вдається, але на стаканчику всеодно залишаються шви і нерівності. У девіантної дитини досить мало шансів стати ідеальною, але частково вплинути на неї все-таки в наших силах. Головне, щоб цьому сприяли батьки дитини, і щоб цього хоч трохи хотіла сама дитина і щоб цього хотіли ви, як класний керівник.
Якщо ж під час виховання девіантних учнів вас переповнятимуть негативні емоції, хочу запропонувати декілька психотехнічних вправ, виконання яких допоможе вам долати негативні емоції у роботі з важковиховувани­ми учнями. Учасники отримують бланки з вправами(.Додаток1.)

Завершення заняття. Вправа «Портфель, м’ясорубка, корзина для сміття» (5 хв.)

Пропонується повернутися до очікувань. Якщо отриману інформацію вважаєте корисними для себе, ви її використаєте у своїй роботі – покладіть очікування у портфель, якщо те, що ви почули потрібно переробити, ніби «підлаштувати» під своє бачення – покладіть листочок у м’ясорубку, нічого цікавого ви для себе не взяли – вкиньте своє очікування у кошик для сміття.

Рефлексія.Підсумок заняття. (2 хв.)

- Що б хотіли побажати на шляху до вершини професійного досвіду в роботі з девіантними учнями?
Найкращий приклад для дитини ‑ вчитель. Мудрий учитель любить свою роботу, добрий ‑ любить дітей. Щасливі ті учні, яких навчають мудрі та добрі вчителі, що поєднують любов до справи з любов'ю до дітей.

Додаток №1

Психотехнічні вправи для подолання негативних емоцій у роботі з девіантними учнями
«Споглядач»Навчіться ставитися до всього, що з вами відбувається, як вибілений сивиною східний мудрець. Спо­глядаючи, тобто перш ніж прореагувати на слова або вчинки вихованців, запитайте себе: «А як би на моєму місці вчинила цей мудрець? Що б він сказав і зробив?» Приймайте рішення і дійте тільки після спокійних споглядальних роздумів.
«День без зауважень».Учіться стримувати свої негативні емоції, своє незадоволення вихованцями. Дайте собі слово ‑ цілий день усім усе пробачати, приймати сказане іншими з розумінням, не робити зауважень, не засуджувати вчинки інших і не сперечатися. Доведіть тривалість вправи до одного тижня, а тоді проаналізуйте, що змінилося у вас, у ваших взаємостосунках з вихованцями.
«Роздратування відміняється»Як би вам не хотілося розрядити своє роздратування на вихованцях, не робіть цього відразу. Постарайтеся переключитися на щось більш приємне.
Спробуйте для початку прожити цілий день, не роздратовуючись словами і вчинками вихованців. Якщо вийшло, то збільшуйте термін цієї вправи до двох днів підряд. Потім зробіть маленьку перерву і ще раз повторіть. Два дні без роздратування! і т.д.
«Жарт у відповідь»Від сьогодні спробуйте на жарти відповідати тим же, тільки не слід робити цього злісно, постарайтесь бути добродушним. Якщо девіантна дитина Вас провокує на негативні висловлювання у класі, спробуйте обернути її провокацію на кумедний жарт на адресу неї самої.
«Добра усмішка»Якими б зайнятими ви не були, старайтеся частіше зустрічати оточуючих доброю і привітною усмішкою, надто тоді, коли до вас звернуться, також усміхнувшись. Коли одразу не виходить, спробуйте посміхатися внутрішньою усмішкою. Вона повинна бути завжди.
Психотехнічні вправи для подолання негативних емоцій у роботі з девіантними учнями
«Споглядач»Навчіться ставитися до всього, що з вами відбувається, як вибілений сивиною східний мудрець. Спо­глядаючи, тобто перш ніж прореагувати на слова або вчинки вихованців, запитайте себе: «А як би на моєму місці вчинила цей мудрець? Що б він сказав і зробив?» Приймайте рішення і дійте тільки після спокійних споглядальних роздумів.
«День без зауважень».Учіться стримувати свої негативні емоції, своє незадоволення вихованцями. Дайте собі слово ‑ цілий день усім усе пробачати, приймати сказане іншими з розумінням, не робити зауважень, не засуджувати вчинки інших і не сперечатися. Доведіть тривалість вправи до одного тижня, а тоді проаналізуйте, що змінилося у вас, у ваших взаємостосунках з вихованцями.
«Роздратування відміняється»Як би вам не хотілося розрядити своє роздратування на вихованцях, не робіть цього відразу. Постарайтеся переключитися на щось більш приємне.
Спробуйте для початку прожити цілий день, не роздратовуючись словами і вчинками вихованців. Якщо вийшло, то збільшуйте термін цієї вправи до двох днів підряд. Потім зробіть маленьку перерву і ще раз повторіть. Два дні без роздратування! і т.д.
«Жарт у відповідь»Від сьогодні спробуйте на жарти відповідати тим же, тільки не слід робити цього злісно, постарайтесь бути добродушним. Якщо девіантна дитина Вас провокує на негативні висловлювання у класі, спробуйте обернути її провокацію на кумедний жарт на адресу неї самої.
«Добра усмішка»Якими б зайнятими ви не були, старайтеся частіше зустрічати оточуючих доброю і привітною усмішкою, надто тоді, коли до вас звернуться, також усміхнувшись. Коли одразу не виходить, спробуйте посміхатися внутрішньою усмішкою. Вона повинна бути завжди.


Додаток №2

Характеристики учнів: Реальна та ідеальна

Реальна характеристика учня

Максим навчається в 9 класі. Це учень з низьким рівнем знань. Погано себе поводить на уроках, постійно вступає в бійки на перервах, агресивний з товаришами. Йому притаманні спалахи гніву, роздратування, особливо коли зустрічає протидію або зазнає невдачі.
У школі відвідує тільки окремі уроки, на інші може просто не приходити тижнями Часто зриває заняття: розмовляє вголос, ігнорує зауваження вчителів, вступає в грубі суперечки. Педагогів зневажає, переконаний, що вони до нього прискіпуються.
У класі – аутсайдер. Друзів має небагато. Курить та вживає алкогольні напої. Розповідає однокласникам, що пробував легкі наркотики в компанії доросліших хлопців.
Проживає в неповній, неблагонадійній сім'ї. Батьки розлучені, батько вихованням сина не займається. Мати на заробітках. Проживає з бабусею. Дуже рано почав доросле самостійне життя.

Ідеальна характеристика учня

Максим навчається в 9 класі. Це учень з високим рівнем знань. Поведінка зразкова. Учень спокійний, врівноважений, має організаторські здібності. На невдачі реагує адекватно, звик не уникати проблем, а конструктивно вирішувати їх.
Максим ніколи не пропускає уроків без поважних причин. Педагогів поважає, переконаний, що будь-який вчитель повинен бути авторитетом для учнів, незалежно від віку і предмету, який він викладає.
У класі лідер. Має багато друзів. До шкідливих звичок ставиться вкрай негативно. Займається спортом. Цікавиться традиціями українського козацтва, відвідує історичний гурток.
Проживає в сім’ї з татом, мамою, молодшою сестрою та бабусею. В сім’ї панує благоприємний психологічний клімат. Обоє батьків в достатній мірі приділяють увагу вихованню, а також організації дозвілля дітей.
Максим дуже самостійний, як на свій вік, цілеспрямований та вихований учень.
Кiлькiсть переглядiв: 1026

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.